Wednesday, February 4, 2015

Review Concert Queen și Adam Lambert - Viena, 01.02.2015



[Aici găsiți 63 de poze HD de la concert.]

Nu are rost să traduc ceea ce am scris aici , însă vreau să subliniez niște aspecte mai personale.

Pentru cei care nu au mai fost niciodată la un concert Queen/Adam Lambert/Q+AL, e o experiență incredibilă.  Vă recomand cu cea mai mare căldură să mergeți la unul din concertele care urmează ca să vă lămuriți singuri.
Personal, am urmărit turneul lor pe Youtube încă de la primul concert din SUA, de pe 19 iunie și chiar dacă știam în mare parte ce și cum, să fii acolo, în aceeași încăpere cu ei îți dă o stare pe care Youtube-ul o fură. Sunetul te vrăjește, luminile sunt absolut fabuloase, iar să vezi de aproape superbii ochi ai lui Adam Lambert, pletele lui Brian May sau pe Roger Taylor dând totul pe „drum battle” e -parafrazând- o „experiență regală”.

Îmi pare foarte rău că nu am dat de români, cel puțin la coada la care m-am așezat. În schimb, vecinii maghiari au dominat toate cozile, așa că tot respectul.
Am văzut persoane de toate vârstele, chiar și un Adam în miniatură - un băiețel de 6-7 ani care își aștepta rândul împreună cu părinții și purta ochelari de soare în genul celor pe care îi poartă Adam în deschiderea concertului. Desigur, părul îi era perfect aranjat conform tiparului și avea o atitudine impunătoare. Ah, și unghiile date cu ojă neagră. M-a amuzat teribil. Sper să îl fi observat Adam.

Au fost mulți fani Queen foarte sceptici. Că veni vorba, în autocarul  spre Viena am vizionat DVD-ul „Glam Nation Live” și am văzut fețe și fețe. În sinea mea așteptam concluziile referitoare la Adam...după concertul din seara respectivă. Evident, n-a mai menționat nimeni nimic. Și tăcerea e un răspuns!
La concert am avut chiar lângă mine 2 austrieci, mari fani Queen, care spuneau că nu l-au văzut niciodată pe Adam și că se așteaptă la ceva incomparabil cu epoca lor de aur. Ei bine, și aceștia au amuțit. Din când în când îmi mai aruncau priviri de uimire. Am savurat la maxim!

Singura mare frustrare pe care o am este că încă suntem o țară cu o populație majoritar învechită ca și mentalități și diverse concepții asupra vieții și omului în general. Cred că am fost subtilă și clară în același timp. Pânâ când aceste lucruri nu se vor ameliora, pierdem foarte mult. Adam Lambert e „legenda generației noastre”, cum spunea după concert o fană Queen ce a văzut dincolo de orgoliu sau orice altceva. Frumos spus. Și este adevărat. Oare când i se vor recunoaște calitățile artistice? Sunt atâtea astfel de exemple în rândul marilor personalități...și la majoritatea aprecierile și recunoașterile au început să apară după ce au părăsit lumea asta. Nu e corect. Nu merită asta.

Adam e o voce unică, inegalabilă în momentul de față, o prezență incrdibil de șarmantă și plăcută. E un entertainer de nota 10. Cine afirmă că nu s-a distrat la concertul ăsta necesită -cu tot respectul- un consult psihiatric.

Da, Freddie Mercury e unic (doar fiecare om pe planeta asta e unic, nu?!). Rămâne un artist nemaipomenit. Asta nu se va schimba niciodată. Ce nu vor sa vadă mulți (și e păcat!) e faptul că tot ce își dorește Adam este să îi mențină vie memoria, activitatea și personalitatea care a fost.
Speech-ul lui de după „Killer Queen” a fost cea mai frumoasă dovadă de modestie, dar și de infinit respect ce îi poartă lui Freddie. Și cred că cei din public au simțit și apreciat foarte mult treaba asta.

Brian May și Roger Taylor sunt legende, fără doar și poate. Mie-mi par mai vii ca niciodată, chit că au deja o vârstă. Emană atâta energie! Sunt printre cei mai pasionați muzicieni pe care i-am văzut vreodată. Te revigorează doar privindu-i.

Rufus Taylor calcă frumos pe urmele tatălui. E simpatic, așa timid cum e.

Neil Fairclough și Spike Edney sunt alți 2 instrumentiști extrem de talentați. Deși sunt oarecum „eclipsați”, își fac frumos treaba și contribuie cu succes la echipa campionilor.

În final, vreau să concluzionez că a fost o experiență extraordinară, de neuitat, de povestit nepoților.


Mulțumiri infinite pentru cea mai frumoasă seară din ultimii...mulți ani!

R.Ș.

No comments:

Post a Comment